انجمن علمی پژوهشی مطالعات زنان

انجمن علمی پژوهشی مطالعات زنان

انجمن مطالعات زنان٫ زنان در اسلام٫ آشپزی٫ خانواده٫ کودکان٫ احکام بانوان٫ مقالات درباره زنان٫ نشست ها و کارگاه ها
انجمن علمی پژوهشی مطالعات زنان

انجمن علمی پژوهشی مطالعات زنان

انجمن مطالعات زنان٫ زنان در اسلام٫ آشپزی٫ خانواده٫ کودکان٫ احکام بانوان٫ مقالات درباره زنان٫ نشست ها و کارگاه ها

حضور ارمیا در برنامه سمت نو (شبکه من و تو)

 همیشه شبکه های ماهواره ای به دنبال این هستند که اباحه گری را ترویج کنند، بی قید و بندی و عریانی را اما اینبار می خواهند شما حجاب داشته باشید. شاید ظاهر قضیه اینچنین به نظر برسد اما این فقط ظاهر آن است.

ارمیا دختری که حضورش در شبکه من و تو برنامه اکادمی گوگوش بی حواشی نبود دختر محجبه ای که می گفت شوهرش که یک آلمانی تازه مسلمان شده است مشوق او بوده و گفته است حجاب و خوانندگی با هم مغایرتی ندارند و او می تواند در حالی که حجاب خود را حفظ می کند بخواند و این اول داستانی جدید برای شبکه ای است که در اکادمی گوگوش هم مثل همیشه دنبال ترویج اباحه گری و لذت گرایی صرف خود بوده است و قطعه ای از پازل آن است.

اما این هدف با ارمیا در برنامه اکادمی باقی نماند و حال قرار است این فرد که طرفدارانی هم پیدا کرد، کمک این شبکه در ادامه این پروژه باشد به همین منظور من و تو برنامه ای را با موضوعات خاص کلید زده است که پخش قسمت اول آن نیز شروعی خاص داشت در اولین قسمت این برنامه در رابطه با حجاب و خوانندگی با حضور نفر اول اکادمی موسیقی گوگوش ” ارمیا ” ، به بیان مسائلی از دیدگاه خودش در رابطه با حجاب پرداخت.او دفاع و ترویج از همان خط عقاید خود را ادامه داد اینکه می توان با حجاب خواند اما چرا شبکه بهایی نشین من و تو حجاب را به مخاطبان خود هدیه می کند؟

استحاله در نقشه راه این جنگ مقصد نیست، بلکه محل گذار به سمت بی قیدی کامل است شبکه من و تو اصلا عجله ای برای گرفتن ارزش های یک زن ایرانی و مسلمان از او ندارد

فارسی وان، زمزمه، جم و من و تو می خواهند سبک زندگی خانواده ها و افراد ایرانی را تغییر دهند آنهم نه در 10 درجه بلکه در 180 درجه! خیانت، شراب خواری، بی قیدی و لاابالی گری، رقص، ارتباطات نامشروع همه و همه آنچه است که این شبکه ها روی آن تمرکز دارند و این امری مسلم است که خانواده های ایرانی این موارد را تاب نخواهند آورد. البته فارسی وان زود از تب و تاب خود افتاد و برای همین شبکه ای چون من و تو سعی کرده است این نقصان را برطرف کند و با بیان نرم و گام به گام این مسائل، شما تغییر درجه به درجه به سمت 180 درجه متغایر ارزش های فعلی شما را دنبال می کند. او در ابتدا قبح زدایی و بعد یک فرد را قبح گرا می کنند! این همان برنامه فراماسونری و صهیونیست ها در روند بردن جوامع به سمت ارزش های خود است و یا روند طی کردن پله های فراماسونری به سمت راس یک هرم سازمانی خود.

 

من و تو در کنار برنامه های قبح زدای خود و تزریق ارزش های غربی، حال مخاطب خاص تری را که با این سرعت با او جلو نمی رود، مد نظر قرار داده است. پروژه ای که از دو منظر، خاص و تخصصی می باشد از منظر اول تمرکز بر روی بانوان که خود نقطه نیل جامعه به سمت سعادت یا شقاوت هستند این جمله از امام خمینی را به یاد بیاورید که فرمود "از دامن زن، مرد به معراج می رسد" و حال این شبکه این نسخه را معکوس دنبال می کند که صادق هم می باشد. در واقع بانوان و سعی در تغییر سبک فکری و زندگی آنها نوعی سرمایه گذاری است که شبکه ها برای جنگ نرم می کنند - آیا رسانه ملی چنین کرده است و برنامه ای نوشته شده دارد؟ – از منظر دوم نیز خاص بودن آن در هدفی و نقشه ای است که برای استحاله این قشر از جامعه مد نظر قرار داده اند. یک زن ایرانی در وهله اول خیانت، ارتباط ناشروع و ... را قبول نمی کند اما باید آن را گام به گام جلو برد یک بانوی ایرانی شاید با این شبهه کمی جا بخورد اینکه آیا نمی توان با حجاب کارهای زیادی کرد زن ها که این روزها بیشتر در اجتماع اند و می خواهند باشند برای انها بهترین توجیه این است که با حجاب خیلی از کارها را می شود انجام داد و چه بهتر که یک نفر این کارها را برای زنی که می خواهد اجتماعی شود تعریف کند و برای او فرهنگ سازی کند و یا برای حرکت های هنجارشکن او توجیه بتراشد، من و تو زود این کار را می کند. یک زن می تواند حجاب داشته باشد و بخواند! رسانه ملی چنین کاری را شروع کرده است؟

 

اما برای زنان علاوه بر خوانندگی تغییر سبک زندگی، سبک رفتاری، سبک پوشش برنامه هایی است که در آینده باید منتظر آن از این شبکه ها باشید مطمئن باشید شما می توانید حجاب داشته باشید و با نامحرم ارتباط برقرار کنید تا دیگر نیت جنسی به وجود نیاید! آرایش کنید تا مرتب باشید!

استحاله گام اول و مهم در میان گام ها برای یک چنگ نرم است استحاله در نقشه راه این جنگ، مقصد نیست بلکه محل گذار به سمت بی قیدی کامل است شبکه من و تو اصلا عجله ای برای گرفتن ارزش های یک زن ایرانی و مسلمان از او ندارد بلکه زنی که امروز می خواند آن هم با حجاب، فردا با حجاب با پسری دوست خواهد شد، در کاباره خواهد رفت، شراب خواهید نوشید و........ و در آخر خیانت می کند و دیگر محلی از اعراب از حجاب برای او نمی ماند، ارمیا زمانی قاری قرآن مدرسه بود و حالا خواننده محجبه آکادمی گوگوش! در واقع کشتن حیا در یک زن مقدمه کشتن حجاب او و انداختنش در دل ضد ارزش های دیگر است حال شاید بهتر بتوان متوجه شد که چرا ارمیا سوژه می شود؟!

در واقع این شبکه به این نتیجه رسیده است که کشتن حیا در یک زن مقدم بر حجاب اوست زیرا زنی که حیا ندارد با حجاب و بی حجاب آماده ادامه پذیرش و تاثیر از سایر برنامه های من و تو خواهد شد. دیگر برنامه ها هم در کنار قبح زدایی چنین کاری می کنند برنامه بفرماید شام شاید انتظارندارد از فردا ایرانی ها در مهمانی های خود شراب سر میزها بیاورند اما سبک زندگی غربی در چینش خود سبک زندگی را عوض می کند و کم کم شراب را هم مهمان خواهد کرد این پروژه نزدیک نیست اما برای یک رسانه کاری حرفه ای محسوب می شود. اما برای زنان محجبه علاوه بر خوانندگی تغییر سبک زندگی، سبک رفتاری، سبک پوشش برنامه هایی است که در آینده باید منتظر آن از این شبکه ها باشید مطمئن باشید شما می توانید حجاب داشته باشید و با نامحرم ارتباط برقرار کنید تا دیگر نیت جنسی به وجود نیاید! آرایش کنید تا مرتب باشید! و...مواظب سایر برنامه ها باشید شاید در نگاه اول برای شما شبهه های ایجاد شده منطقی باشد و راه حل آسانی به نظر برسد اما همه حرف این شبکه ها این نیست شما می توانید زن باشید اما مفهوم خانواده، مادر،عفاف را باید زیر کنترل تلوزیون خود بگذارید حال ریسور خود را روشن کنید!

گردآوری: مجله اینترنتی زیگیل

منبع: تبیان

 

زنان جنگجو و زنان ننگجو

 

 

توصیه های قرآن مجید و روایات اسلامی در نظر دارند تا زنان جامعه اسلامی تبدیل به عفیف ترین و با وقار ترین و با ارزش ترین زنان روی زمین باشند، زنانی که قدر و منزلت خود در جامعه را به خوبی بفهمند و با ذلت و خواری و نگاه ابزاری و تجاری به آنها مبارزه کنند .


هنوز بعد از سال ها بیانات رهبر کبیر انقلاب امام خمینی رحمه الله علیه فراموش نشده است که در جمع بانوان در شهر مقدس قم چگونه از حقوق زنان مسلمان دفاع کردند و پرده از جنایت های ستمکاران تاریخ برداشتند، وقتی که در دوازدهم بهمن ماه 1358 در جمع بانوان این گونه فرمودند:

(زن ها را در این دوره هاى اخیر منحط کردند. از خیانت هاى بزرگى که به ملت مـا شـد ایـن بـود کـه نـیـروى انـسـانى ما را از دست گرفتند.... ، بـانـوان مـا را مـلعـبـه کـردنـد، بـانـوان مـا را مثل عروسک ها کردند.

بانوان ما جنگجو بودند، اینها خواستند ننگجو باشند و خدا نخواست. ایـنـهـا اهـانـت بـه مـقـام زن کـردنـد، ایـنـهـا مـى خـواسـتـنـد زن را مـثـل شـى ء، مـثـل یـک چـیـز، مـثـل یـک مـتـاع بـه ایـن دسـت و آن دسـت بـگذرانند. اسلام زن را مثل مرد در همه شئون ، همانطورى که مرد در همه شئون دخالت دارد، زن هـم دخـالت دارد، همانطورى که مرد باید از فساد اجتناب کند، زن هم باید از فساد اجتناب کند. زن ها نباید ملعبه دست جوان هاى هرزه بشوند، زن ها نباید مقام خودشان را منحط کنند و خـداى نـاخـواسـتـه بـزک کرده بیرون بیایند و در انظار مردم فاسد قرار بگیرند. زن ها بـایـد انـسان باشند، زن ها باید تقوا داشته باشند، زن ها مقام کرامت دارند، زن ها اختیار دارنـد.)

و در حقیقت امام راحل با این سخنرانی به ارزش والای زن در جامعه اسلامی اشاره کردند، ارزشی که مستکبران و ظالمان در طول تاریخ در صدد گرفتن آن از زنان بوده اند و برای رسیدن به این هدف، به زنان مانند یک کالای تجاری نگاه کرده و آنان را خرید و فروش می کنند .  

اما با نزول قرآن مجید و با تأکید آیات متعدد از این نسخه الهی نقش زنان در جامعه ارتقاء پیدا کرد و توانستند به جایگاه اصلی خود در جامعه دست پیدا کنند .

غاهمیت قرآن مجید به زنان را می توان به خوبی از تعابیر زیبای آیات الهی در حق آنان فهمید، به نحوی که در آیات متعددی، دستور به رفتاری شایسته با زنان  داده شده است:

(وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ فَإِنْ کَرِهْتُمُوهُنَّ فَعَسى‏ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ یَجْعَلَ اللَّهُ فیهِ خَیْراً کَثیراً: و با آنها به شایستگى رفتار کنید؛ و اگر از آنان خوشتان نیامد، پس چه بسا چیزى را خوش نمى‏دارید و خدا در آن مصلحت فراوان قرار مى‏دهد.)(النساء: 19)

رهبر کبیر انقلاب در ادامه سخنرانی خود به این حقیقت اشاره کردند که (بانوان ما جنگجو بودند، اینها خواستند ننگجو باشند و خدا نخواست) و با این کلام خود زنان یک جامعه را به دو گروه تقسیم کردند، زنانی که جنگجو هستند و زنانی که ننگجو می باشند .

امام با مطرح کردن این دو گروه از زنان در واقع به آیاتی از جزء بیست و هشتم قرآن مجید اشاره کردند که امروز آن آیات را محور بحث قرار داده تا با دو گروه از زنان بیشتر آشنا شویم .

خداوند متعال در جزء بیست و هشتم قرآن مجید ابتدا به زنان ننگجو اشاره می کند، زنانی که با وجود اینکه در خاندان رسالت زندگی می کردند، اما راه ننگ و ذلت را در پیش گرفتند و با این انتخاب به الگویی برای همه کافران تبدیل شدند:

(ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ کَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَ امْرَأَتَ لُوطٍ کانَتا تَحْتَ عَبْدَیْنِ مِنْ عِبادِنا صالِحَیْنِ فَخانَتاهُما فَلَمْ یُغْنِیا عَنْهُما مِنَ اللَّهِ شَیْئاً وَ قیلَ ادْخُلاَ النَّارَ مَعَ الدَّاخِلینَ : خدا براى کسانى که کفر ورزیده‏اند، آن نوح و آن لوط را مَثَل آورده [که‏] هر دو در نکاح دو بنده از بندگان شایسته ما بودند و به آنها خیانت کردند، و کارى از دست [شوهران‏] آنها در برابر خدا ساخته نبود، و گفته شد: «با داخل شوندگان داخل آتش شوید.)(التحریم: 10)

هر چند که طبق روایات اسلامی زنان حضرت نوح و حضرت لوط خیانتی به معنای انحراف جنسی مرتکب نشدند و خیانت آنها از قبیل مخالفت با آرمان های این دو پیامبر الهی بود،(بحار ،ج11،ص307) اما برخی از زنان با تن سپردن به ذلت و با طعمه قرار دادن خود برای مردان هوسران، در حقیقت ننگ و خواری را بر پیشانی خود ثبت می کنند و ارزش خود را تماماً در جلب توجه مردان و ابزاری برای لذت طلبی آنان قرار می دهند که این گروه همان زنانی هستند که امام راحل از آنها به زنان ننگجو یاد می کند .

زنان ننگجو تا جایی پیش رفته اند که طبق روایات اسلامی تبدیل به سلاحی برای شیطان شده اند، سلاحی خطرناک که می تواند در بیشتر مواقع مرگبار باشد، چنانچه امیر مؤمنان علی علیه السلام پیرامون این گروه از زنان می فرماید:

(الفتن ثلاث: حب النساء و هو سیف الشیطان، و شرب الخمر و هو فخ الشیطان، و حب الدینار و الدرهم و هو سم الشیطان: فریب و دام گمراهى سه چیز است : مهر زنان نامحرم ، و آن شمشیر و سلاح شیطان است و شراب خوارى ، که آن تله و دام شیطان است و پول دوستى که آن زهر شیطان است.)(خصال، ج 1، ص 71)

اما گروه دومی از زنان که امام راحل در سخنرانی خود به آنها اشاره کردند، زنانی بودند که امام از آنها به زنان جنگجو تعبیر می کند، زنانی که در راستای حفظ حریم و شخصیت خود و همچنین حفظ آرمان و اعتقاد خود تا آخرین لحظه زندگی مبارزه کردند، که مصداق بارز این زنان وجود مبارک حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها است که تا آخرین لحظات شهادت برای دفاع از ولایت و آرمان های اسلامی  مبارزه کرد .

اهمیت قرآن مجید به زنان را می توان به خوبی از تعابیر زیبای آیات الهی در حق آنان فهمید، به نحوی که در آیات متعددی ، دستور به رفتاری شایسته با زنان داده شده است : (وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ فَإِنْ کَرِهْتُمُوهُنَّ فَعَسى‏ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ یَجْعَلَ اللَّهُ فیهِ خَیْراً کَثیراً: و با آنها به شایستگى رفتار کنید؛ و اگر از آنان خوشتان نیامد، پس چه بسا چیزى را خوش نمى‏دارید و خدا در آن مصلحت فراوان قرار مى‏دهد

قرآن کریم یکی دیگر از نمونه های زنان جنگجو را حضرت آسیه سلام الله علیها معرفی می کند، بانویی که در زیر شکنجه های طاقت فرسای طاغوت زمان ،دست از آرمان و عقیده خود بر نداشت و مرگ با عزت را بر زندگی همراه با ذلت ترجیح داد، آنجا که این گونه با خدای خود مناجات می کرد:

(وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لی‏ عِنْدَکَ بَیْتاً فِی الْجَنَّةِ وَ نَجِّنی‏ مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّنی‏ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمینَ: و براى کسانى که ایمان آورده‏اند، خدا همسر فرعون را مَثَل آورده، آنگاه که گفت: «پروردگارا، پیش خود در بهشت خانه‏اى برایم بساز، و مرا از فرعون و کردارش نجات ده، و مرا از دست مردم ستمگر بِرَهان.)( التحریم :  11)

در روایات اسلامی برای این گروه از بانوان ویژگی های متعددی بیان شده است که از جمله آنها این است که زنان جنگجو ، زنانی هستند که برای دست یابی به سه خصلت غرور و ترس و بخل مبارزه می کنند ،چنانچه امیر مؤمنان در توضیح این صفات می فرمایند:

(... فإذا کانت المرأة مزهوة لم تمکن من نفسها. و إذا کانت بخیلة حفظت مالها و مال بعلها. و إذا کانت جبانة فرقت من کل شئ یعرض لها؛... زیرا هرگاه زن خودبزرگ بین باشد، به بیگانگان و نامحرمان اجازه دست درازی به حریم خود را نمی دهد . هر گاه (نسبت به مال خودش و مال شوهر که در اختیار اوست) بخیل باشد، آن را حفظ می کند . بی جا خرج نمی کند. هر گاه ترسو باشد(از بی آبرویی و از تجاوز بیگانه به حریم خود بترسد) از هر چه حرمت او را تهدید نماید، فرار می کند.)(نهج البلاغه، حکمت 234)

خلاصه کلام اینکه توصیه های قرآن مجید و روایات اسلامی در نظر دارند تا زنان جامعه اسلامی تبدیل به عفیف ترین و با وقار ترین و با ارزش ترین زنان روی زمین باشند، زنانی که قدر و منزلت خود در جامعه را به خوبی بفهمند و با ذلت و خواری و نگاه ابزاری و تجاری به آنها مبارزه کنند .

امین ادریسی

بخش قرآن تبیان