انجمن علمی پژوهشی مطالعات زنان

انجمن علمی پژوهشی مطالعات زنان

انجمن مطالعات زنان٫ زنان در اسلام٫ آشپزی٫ خانواده٫ کودکان٫ احکام بانوان٫ مقالات درباره زنان٫ نشست ها و کارگاه ها
انجمن علمی پژوهشی مطالعات زنان

انجمن علمی پژوهشی مطالعات زنان

انجمن مطالعات زنان٫ زنان در اسلام٫ آشپزی٫ خانواده٫ کودکان٫ احکام بانوان٫ مقالات درباره زنان٫ نشست ها و کارگاه ها

هشت عادت غذایی بسیار مهم در کاهش وزن

هشت راه بسیار مهم کاهش وزن

روی ادامه مطلب کلیک کنید

در این مطلب شما را با 8عادت غذایی که در کاهش وزن نقش مؤثری ایفا می‌کند آشنا می‌کنیم. تا کنون هزاران نفر با پیروی از آن به هدف مطلوب خود یعنی کاهش وزن دست یافته اند.

1. خوردن غذاهای آبکی:

میوه‌ها و سبزیجاتی که در ترکیب خود آب بیشتری دارند شکم را پر نموده و بنابراین در طول روز به غذای کم‌تری محتاج خواهید بود. این دسته از میوه‌ها و سبزیجات عبارتنداز: هندوانه، کاهو، گوجه فرنگی، خیار، قارچ، گریپ فروت و گرمک.

 2. سقز بدون قند:

برخلاف عقیده عمومی که سقز بدون قند را عامل تحریک اشتها می‌دانند، این بهترین روش است که به جوانه‌های چشایی زبان شما طعمی را می‌بخشد که مانع خوردن غذاهای کالری دار می‌شود.

3. در هنگام صرف غذا به خودتان سهم دهید:

اگر شما به خودتان مقدار مشخص یا سهم ثابتی از غذا بدهید احتمال این که غذای بیشتری صرف کنید کمتر می‌شود. بنابراین پیش از شروع غذا ب خودتان سهم دهید تا هم از میزان غذای صرف شده مطمئن شوید و هم بیش از اندازه غذا نخورید.

4. گنجاندن غذاهای فیبردار در وعده‌های غذایی:

هر دو دسته فیبرهای حل شدنی و حل نشدنی به کاهش وزن، کمک مؤثری می‌کنند. فیبر حل نشدنی حجم غذا را افزایش می‌دهد بدون اینکه به انرژی یا کالری غذا بیفزاید.

غذاهایی که شامل این دسته از فیبرها هستند عبارتنداز: غلات پرفیبر، نان گندم، سبوس گندم، میوه‌ها و سبزیجات. فیبرهای حل شدنی باعث تثبیت سطح قندخون می‌شوند که باعث می‌شود بتوان گرسنگی و میل به غذا را کنترل نمود. هم چنین این دسته از فیبرها زمان حرکت غذا در روده را کاهش می‌دهد و بنابراین برای مدت زمان طولانی‌تری احساس گرسنگی نمی‌کنید.

غذاهای حاوی فیبر حل نشدنی عبارتند از: توت فرنگی، سیب، گلابی، جو دوسر، نخود و لوبیا.

5. خوردن نوشیدنی‌های گرم:

مزمزه کردن یک نوشیدنی گرم و کم کالری یک روش عالی برای جلوگیری از خوردن غذاهای پرکالری می‌باشد و به خاطر این که گرم هستند شما مجبورید زمان زیادی وقت صرف نوشیدن آن‌ها کنید. نوشیدنی‌هایی مثل چایی سبزبا کالری کمتر از100 را انتخاب کنید یا شیرکاکائوی گرم رژیمی، کاپوچینوی کم چربی و آب گوشت رقیق.

6.مصرف پروتئین ‌های لاغری:

پروتئین به ارامی چرخه سوخت و ساز را بعد از هضم غذا به گردش درمی‌آورد، بنابراین سعی کنید در هر وعده‌ غذایی خود این دسته از پروتئین‌ها را حتما بگنجانید.

غذاهایی که شامل این دسته از پروتئین‌ها هستند عبارتند از: سینه مرغ، کنسرو تن ماهی، ماهی قزل آلا، سفیده تخم مرغ، میگو، ماهی تالیپیا، گوشت قرمز رژیمی، گوشت سینه بوقلمون، خمیر سویا، لبنیات کم چربی، لوبیاها و عدس.

7. غذاهایی که شما را وادار به کار کردن می‌کنند یا به اصطلاح مصرف آن‌ها مدتی شما را سرگرم می‌کند:

مردم غذاهایی را که جهت مصرف آن‌ها نیاز به مقداری کار و یا صرف وقت است کمتر می‌خورند برای مثال بهتر است به جای خرید پسته یا بادام پوست‌کنده، نوع پوست نکنده یا غلاف دار آن را تهیه‌ کنید یا خرید دانه سویای غلاف‌دار آن را تهیه کنید یا خرید دانه سویای غلاف‌دار به جای نوع بی‌غلاف آن.

8. غذاهای چاشنی‌دار:

خوردن غذاهای چاشنی‌دارسبب می‌شود که به صورت خودکار، شما غذای کمتری بخورید و آب بیشتری بنوشید. بنابراین اگر جوانه‌های چشایی شما با حرارت ناشی از تندی غذا آشنا است مقداری گرد فلفل، سس تند و یا سس پر ادویه گوجه فرنگی یا سالسا به وعده غذایی خود اضافه کنید. فقط توجه داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید و به این مواد حساسیت نداشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد