انجمن علمی پژوهشی مطالعات زنان

انجمن علمی پژوهشی مطالعات زنان

انجمن مطالعات زنان٫ زنان در اسلام٫ آشپزی٫ خانواده٫ کودکان٫ احکام بانوان٫ مقالات درباره زنان٫ نشست ها و کارگاه ها
انجمن علمی پژوهشی مطالعات زنان

انجمن علمی پژوهشی مطالعات زنان

انجمن مطالعات زنان٫ زنان در اسلام٫ آشپزی٫ خانواده٫ کودکان٫ احکام بانوان٫ مقالات درباره زنان٫ نشست ها و کارگاه ها

نقش ورزش در سلامت زنان

دبیر علمی همایش سلامت زنان معتقد است که ورزش نقش بسیار مهمی در بهبود خلق و خوی زنان، کاهش افسردگی، اضطراب و از همه مهمتر پیشگیری از سرطان سینه دارد.  

دکتر مریم ابوالحسنی در گفت و گو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نقش ورزش در سلامت دوران‌های مختلف زندگی زنان اظهار کرد: یکی از اثرات مهم ورزش در دوران‌های مختلف زندگی زنان کاهش بیماریهای قلبی و عروقی است که از عوامل خطر در مرگ و میر زنان در تمام کشورهاست. همچنین ورزش نقش چشمگیری در پیشگیری از سرطان سینه و روده بزرگ دارد که طی سالیان اخیر شاهد شیوع این دو بیماری در بین زنان بودیم. هرچند نتایج علمی ثابت کرده کسانیکه به طور مرتب از فعالیت‌های ورزشی برخوردارند نسبت به سایر زنان کمتر به چنین بیماریهایی مبتلا می‌شوند.

وی ادامه داد: هم‌چنین کسانیکه قبل از قاعدگی و یا در جریان قاعدگی با علایمی چون سردرد، بی‌حوصلگی و دردهای زیر شکمی روبرو هستند، اگر 7 تا 10 روز قبل از قاعدگی به فعالیت‌های ورزشی حتی پیاده روی بپردازند، کمتر با چنین علایمی در زمان قاعدگی مواجه خواهند شد.

دبیر علمی همایش سلامت زنان به نقش معجزه آسای ورزش در پیشگیری از ابتلا زنان به پوکی استخوان اشاره کرد و افزود: ورزش‌هایی با تحمل وزن بدن، پیاده روی سریع و دویدن از ورزشهای تاثیرگذار در کاهش پوکی استخوان هستند، به ویژه زمانی که زنان به سن یائسگی نزدیک می‌شوند انجام این نوع فعالیت‌های ورزشی سبب به تاخیر افتادن پوکی استخوان در زنان خواهد شد.

وی در پایان به انجام 180 دقیقه فعالیت‌های ورزشی در دختران کمتر از 5 سال اشاره کرد و متذکر شد: این نوع فعالیت‌ها باید در قالب بازی و تفریح باشد و خانواده‌ها تحت هیچ شرایطی نباید کودکان خود را در این سن به انجام ورزشهای حرفه‌ای مجبور کنند. البته کودکان ما هر چقدر به سن نوجوانی، جوانی و بزرگسالی نزدیک می‌شوند اگر به ورزش به بعد سلامت نگاه کنند و مرتب در فعالیت‌های ورزشی مشارکت داشته باشند از همان دوران کودکی می‌توانند خود را در برابر بیماریها واکسینه و کمتر نگران مبتلا شدن به بیماریهای قلبی، عروقی، دیابت و از همه مهمتر سرطان سینه در سن بزرگسالی باشند.  

منبع: خبرگذاری ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد